Команда Bloober Team только что выпустила обновление для своей игры, Cronos: The New Dawn. Этот патч улучшает производительность трассировки лучей, а также процессора, видеокарты и памяти. Вот подробный обзор того, что включено.
Инвестировал в Теслу, потому что нравится машина? Это хороший старт. А теперь давай разберемся, что такое мультипликаторы и почему это важно.
Начать разбиратьсяОбновление, выходящее 26 сентября, направлено на улучшение производительности игры на персональных компьютерах. Оно уменьшит замедления при взаимодействии с определенными элементами, такими как биомасса и противники, а также улучшит производительность при использовании трассировки лучей. В целом, обновление оптимизирует как вашу видеокарту (GPU), так и процессор (CPU), и более эффективно использует память, что приведет к более плавному игровому процессу.
Это обновление включает в себя несколько исправлений ошибок и улучшений. Мы устранили проблемы, из-за которых игроки застревали, и исправили ошибку, когда камера иногда проникала сквозь объекты во время поглаживания кошки. Огни в церковной зоне теперь загораются стабильно, а 3D-модель путешественника в гнезде многоножки была визуально улучшена. Мы также исправили ошибки отображения плаща надзирателя.
Это обновление устраняет три различных вылета в игре. В частности, оно исправляет вылет, возникавший во время кат-сцены с братьями, и два неожиданных вылета – один при выстреле снарядом из перенаправителя, а другой связан с перемещением игрока.
Steam автоматически загрузит это обновление при следующем запуске приложения. Полный список изменений можно найти ниже.
Хронос: Новая Заря. Заметки к патчу от 26 сентября
Critical Issues Fixed
- Fixed an issue where gates might not open after finishing the cemetery encounter and enabling the generator;
- Fixed an issue where NG+ Hard mode would not unlock Chimera skin;
- Fixed an issue where rerouter nails didn’t unload and caused issues with audio;
- Fixed an issue where rerouter nails might disappear after loading a game;
- Fixed an issue where player could walk through under a closed barricade on the road to church;
- Fixed an issue where after Eliza bossfight player could get stuck unable to attack and walking backwards;
- Fixed an issue where biomass would not display any vfx when being burned after loading a save;
- Fixed an unexpected crash when shooting a nail out of rerouter;
- Fixed an unexpected crash on player’s movement;
- Fixed an issue where dialogue between Zybert and Eliza was not hearable next to a phone booth;
- Fixed an issue where Chubby Doppel can despawn in front of players eyes in Factory Zone when coming back to the area after acquiring gravity boots;
- Fixed an issue where brothers cutscene might crash unexpectedly;
- Fixed an issue where cats animation could glitch during movement;
- Fixed an issue where uncharged regenerative barrels might appear as regular barrels from afar;
- Fixed an issue where it was possible for doppelgangers to not spot player in scripted sequences causing them to wander aimlessly;
- Fixed an issue where loading a save at centipede nest would cause optional chubby to spawn even if he was defeated previously;
- Fixed an issue where if optional chubby encounter was skipped then later on he wouldn’t play the scripted sequence of breaking a pillar;
- Fixed an issue where player might’ve got stuck on gravity platforms in Factory Zone;
- Fixed an issue where repeatedly opening interactions requiring items caused the interaction icon to disappear;
- Fixed an issue where subtitles were not properly displayed during one of the optional dialogues with Warden;
- Fixed an issue where doppelganger might get stuck in tentacles and not absorb dead bodies;
- Fixed an issue where doppelganger would stop seeing the player even if it had a clear line of sight.
Minor Issues Fixed
- Fixed an issue where some languages had unwanted characters at the end of splash screen text;
- Fixed an issue where multiple audio event would play at once when loading a save game after Hidden Facility Bossfight;
- Fixed an issue where some languages had formatting issues in soul descriptions in database;
- Fixed multiple places where player could get stuck when using stomp;
- Fixed clipping issues with warden’s cape;
- Fixed an issue where in pathfinder carrying sequence, blocked weapon switch icon would not appear;
- Fixed an issue where chubby doppel could get stuck on certain objects;
- Fixed an issue where characters could glitch for a couple of frames during cutscenes;
- Fixed an issue where explosive barrels would not cause blood splashes from enemies;
- Fixed an issue where a couple of frames of gameplay camera would be visible during the Pod cutscene;
- Fixed an issue where enemies standing up after being knocked down would happen to fast;
- Fixed an issue with textures on enemy scanner weapon attachment;
- Fixed an issue where sitting enemies would stand on bed when standing up;
- Fixed an issue where skipping the first cutscene would cause the audio events to play in the background;
- Fixed an issue where fears could start spinning around and get stuck;
- Fixed an issue where objective would not update when entering church main square;
- Fixed an issue where beacons wouldn’t light up in church zone;
- Fixed an issue that could cause player to get stuck after petting cats in the cat hub;
- Fixed an issue where enemy might shake when walking out of biomass spawner;
- Fixed an issue that enemy could glide away from the player if it performed unreacheable behaviour;
- Fixed an issue where church puzzle statues wouldn’t be highlighted;
- Improved on traveler model in centipede nest that looked very low poly;
- Fixed an issue where cat could have their heads wiggle;
- Fixed an issue where hint ribbons would detach from anomaly objects;
- Fixed an issue where doppelganger might get stuck if trying to perform merge with a body on a different floor;
- Fixed an issue that could cause camera clipping if player received damage when petting a cat;
- Fixed inconsistent audio events in menus;
- Fixed an issue where enemy scanner would shine red light during cutscenes;
- Fixed an issue where soul perks would remain on weapon slot UI even after the weapon was unequipped;
- Fixed multiple camera clipping spots;
- Fixed multiple issues with localization;
- Fixed multiple places where player could get stuck.
Optimization
- Improved performance spikes when stomping on biomass;
- Improved performance spikes when stomping on enemies;
- Improved RT Performance;
- Improved performance spikes on streaming;
- Improved memory usage;
- Multiple overall GPU and CPU performance improvements.
Quality of Life improvements
- Added sorting to travelog tab in database;
- Fixed an issue where a note with Isolation Zone Code would not loose highlight line after interacting with it;
- Cats collected during previous playthrough remain in database when starting NG+.
Linux specific
- Fixed an issue where linux version had problems with enabling HDR.
Смотрите также
- Странные частоты: Тайваньская больница-убийца (2025) — Обзор фильма
- Золото прогноз
- Судьба родителей Клэр в ‘Чужестранка: Кровь моих предков’ меняет все, что мы думали о них.
- Исправление 1.2.1 для Dying Light The Beast направлено на устранение проблем с дождем в помещениях и сменой дня и ночи.
- Обновление 1.0.28650 для Hollow Knight Silksong добавляет визуальную опцию и исправляет серьезные ошибки.
- Прогнозы криптовалюты ETH: информация о ценах на эфириум
- Minecraft: Что такое монеты Minecraft и как их использовать
- Прогноз нефти
- Почему Ксавье не появится во втором сезоне «Уэнсдэй» – объяснение ухода Перси Уайта
- Демоверсия Little Nightmares 3 для ПК доступна для скачивания прямо сейчас.
2025-09-29 13:14